משלוח חינם בהזמנות מעל ₪999
2021-01-13 02:03:43 Admin

תחזוקת תקליטים – כך תשמרו על מדיום שמיעת המוזיקה הנוסטלגי והאהוב

חובבי המוסיקה האיכותית והנוסטלגיה מצרפים בשנים האחרונות לאוספי המוסיקה שלהם גם את התקליט. בין אם מדובר באוסף תקליטים ישנים עם מיטב המוזיקה הנוסטלגית והקלאסית ובין אם בתקליטים חדשים עם מוסיקה עכשווית, התקליטים דורשים טיפול מסור, לשם שמירה על תקינותם ועל איכות המוזיקה שמפיקים.

להלן מספר עצות לשמירה נכונה וטיפול משמר בתקליטים:

אחיזה – התקליטים עדינים מאד, רגישים ללכלוך ושבירים. לכן, יש לאחוז את התקליטים מהמסגרת שלהם או לחלופין מהמרכז. במגע במשטח עצמו של התקליט יכולים לעבור לכלוך ושמן מהידיים אליו ולהצטבר עליו, עד לפגיעה באיכות השמע ובתקליט עצמו.

אחסון – הקפידו לאחסן את התקליטים באריזות ייעודיות, המכסות אותם לחלוטין ומונעות הן חדירת אבק אליהן והן מגע עם כל אביזר אחר הנמצא בקרבתם ועלול לשרוט אותם או לפגוע בהם. כמו כן, הניחו אותם באופן אנכי, הימנעו מלהניח פריטים אחרים עליהם והקפידו להרחיק אותם מכל מקור חום.

נקיון – אבק נמצא בכל מקום, כך שעלול בסופו של דבר להגיע גם אל התקליטים שלכם. אבק המצטבר על התקליט יצור רעשי רקע ואף קפיצות ועלול לגרום לקפיצת המחט על התקליט ובכך לשחיקתו. לכן, יש לנקות מעת לעת את התקליטים.

ישנן מספר שיטות לניקיון תקליטים: החל משימוש במטליות עדינות ללא סיבים או במברשות ייעודיות ועד לשימוש במכשירים מיוחדים המיועדים במיוחד לניקוי תקליטים.